$left
$middle
Elev med elbas ler och tittar in i kameran.

Malmö latinskola

Du är något alldeles särskilt – och det är vi också.

Väljer du Malmö latinskola får du en levande skola fylld av kreativa uttryck, mitt i Malmö. Här bedriver vi kvalitativ undervisning av engagerade och välutbildade lärare.

Utspark 2024

Nu är tiderna för årets utspark spikade! Utsparken sker tisdagen den 4 juni. Det blir fotografering, tilltugg, musik och så klart festlig stämning!

Lär känna oss

En bildelev arbetar med en lerskulptur föreställande en människa.

En kreativ och estetisk miljö

Skolan är präglad av sin estetiska profil, det kan innebära en rockkonsert på lunchen, poddradio från radiostudion eller livesändning av Musikhjälpen. Många humanister och natur- och samhällsvetare väljer vår skola för att de gärna vill befinna sig i den här miljön.

Det våra elever ofta säger om Malmö latinskola är att “här får du vara som du är”.

En grupp elever sitter och pratar i biblioteket

Nio olika utbildningar

Malmö latinskola har nio olika utbildningar. På många av utbildningarna finns det flera inriktningar och profiler att välja på.

Alla våra gymnasieutbildningar ger behörighet till högskolan.

Två teaterelever inuti en tavelram. Den ena eleven pekar framåt.

Hos oss händer det saker hela tiden!

Teaterföreställningar, konstutställningar, konserter, skrivarworkshops, filmvisningar, livesända podcasts och dans!

Som elev på vår skola har du möjlighet att uppleva eller själv delta i allt som händer.

Våra program

Samarbeten och kontakter

Vi har återkommande samarbeten med bland annat Sveriges Radio och Musikhjälpen, Malmö Live, Malmö Stads Lucia, Malmö Stadsteater, Miljöförvaltningen och många många fler.

Så arbetar vi

Vi satsar på att hela tiden göra undervisningen bättre utifrån vetenskaplig grund. Vi erbjuder en varierad undervisning, vi arbetar både med djupa ämneskunskaper och i tvärvetenskapliga projekt.

För elever och vårdnadshavare

Information och länkar som är användbara för dig som elev och vårdnadshavare.

Kontaktinformation och länkar

sv